پیدایش بنگاه دیجیتالی
بنگاه دیجیتالی بنگاهی است که در آن تقریبا همه روابط کاری مهم سازمان با مشتریان، تامین کنندگان و
کارکنان به صورت دیجیتالی مسیر است. فرآیندهای اصلی کسب و کار از طریق شبکه های دیجیتالی، که تمام سازمان
را در برگرفته است و یا سازمان های متعددی را به هم پیوند داده است، انجام می شوند.
فرآیند های کسب و کار به مجموعه ای از وظایف و رفتارها اشاره دارد که به طور عقلانی به هم مرتبط بوده و
سازمان ها آن ها را در طول زمان برای تولید نتایج ویژه کسب و کار ، توسعه می دهند.
سیستم اطلاعات چیست؟
یک سیستم اطلاعاتی ، از نظر فنی می تواند به عنوان مجموعه ای از اجزای به هم مرتبط، تعریف شود که
اطلاعات را به منظور پشتیبانی از تصمیم سازی و کنترل در یک سازمان، جمع آوری یا بازیابی، پردازش، ذخیره و توزیع
می کند. علاوه بر پشتیبانی از تصمیم سازی ، هماهنگی و کنترل، سیستم های اطلاعاتی به مدیران و کارکنان در تجزیه
و تحلیل مشکلات، تجسم موضوعات پیچیده و تولید محصولات جدید کمک می نمایند. این سیستم ها، اطلاعاتی را در
مورد افراد، مکان ها و مسایل مهم درون سازمان و یا در محیط پیرامون در بردارد. منظور ما از اطلاعات ، داده هایی
است که به شکلی معنی دار و قابل استفاده برای انسان ها درآمده است.
سه نوع فعالیت، اطلاعات مورد نیاز سازمان ها برای تصمیم سازی، تجزیه و تحلیل مسایل و تولید کالاها و
خدمات جدید را فراهم می کنند. این فعالیت ها عبارتند از ورودی ، پردازش و خروجی . ورودی ، داده خام را از درون
سازمان و یا از محیط خارجی آن جذب و جمع آوری می کند. پردازش، این ورودی خام را به شکل معناداری تبدیل می
کند. خروجی، اطلاعات پردازش شده را به افرادی که از آن استفاده خواهند کرد و یا فعالیت هایی که این اطلاعات برای
آن ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، منتقل می کند. سیستم های اطلاعاتی همچنین به بازخور نیاز دارند که
عبارتست از بازگرداندن خروجی به برخی اعضای سازمان جهت ارزیابی یا تصحیح مرحله ورودی که به آن ها نیاز دارند.